Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Praktijkgericht onderzoek en validiteit zijn twee begrippen die centraal staan binnen de onderzoekspraktijk van het hoger beroepsonderwijs. Dergelijk onderzoek naar professionele interventies, betogen de auteurs, moet verantwoording afleggen over stringente methodologische criteria binnen een beroepspraktijk die - liefst op korte termijn - bruikbare wetenschappelijke resultaten verlangt. Binnen dit spanningsveld, waar kennis en belang vaak in elkaar grijpen, opereren expertisecentra als zij verschillende methoden inzetten om innovaties binnen professionele methodieken met onderzoek en bewijsmateriaal te onderbouwen. In Bewijsvoering binnen praktijkgericht onderzoek staan de auteurs stil bij verschillende methoden van onderzoek die geschikt zijn voor een praktijkgerichte toepassing waarbij ze de methodologische en ethische consequenties mede in hun overwegingen betrekken.
Higher education --- hogescholen --- praktijkonderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- hoger beroepsonderwijs
Choose an application
Social problems --- Age group sociology --- onderzoeksprojecten --- bejaarden --- praktijkonderzoek --- alcoholisme --- gerontagogie
Choose an application
Praktijkgericht onderzoek en validiteit zijn twee begrippen die centraal staan binnen de onderzoekspraktijk van het hoger beroepsonderwijs.Dergelijk onderzoek naar professionele interventies, betogen de auteurs, moet verantwoording afleggen over stringente methodologische criteria binnen een beroepspraktijk die – liefst op korte termijn – bruikbare wetenschappelijke resultaten verlangt. Binnen dit spanningsveld, waar kennis en belang vaak in elkaar grijpen, opereren expertisecentra als zij verschillende methoden inzetten om innovaties binnen professionele methodieken met onderzoek en bewijsmateriaal te onderbouwen. In 'Bewijsvoering binnen praktijkgericht onderzoek' staan de auteurs stil bij verschillende methoden van onderzoek die geschikt zijn voor een praktijkgerichte toepassing waarbij ze de methodologische en ethische consequenties mede in hun overwegingen betrekken.
Higher education --- hogescholen --- praktijkonderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- hoger beroepsonderwijs --- PXL-Social Work 2015 --- 003 --- praktijkgericht onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek algemeen
Choose an application
Education--Research --- Netherlands --- Special education --- 450.4 --- onderwijsonderzoek --- praktijkgericht leren --- Onderwijsonderzoek --- Praktijkonderzoek --- Leraren ; professionalisering --- Onderwijskunde --- Leraren --- Professionalisering --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Onderwijs en onderzoek van eigen makelij gaat over actieonderzoek met en door leraren in de eigen schoolpraktijk. In dit boek wordt antwoord gegeven op de vraag wat actieonderzoek is en hoe het uitgevoerd kan worden. Verder komt aan de orde waarom en wanneer leraren ervoor kunnen kiezen om actieonderzoek uit te voeren. Een en ander wordt rijkelijk geïllustreerd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk. Het boek betreft een grondige herziening van de eerste druk van ‘Onderwijs van eigen makelij. Procesboek actieonderzoek in scholen en opleidingen’ op basis van feedback van de vele gebruikers. Tevens zijn recente internationale ontwikkelingen op het gebied van actieonderzoek toegevoegd.
Research on teaching --- actieonderzoek --- praktijkonderzoek --- onderwijsonderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek ; onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Actieonderzoek --- 300.6 --- 450.4 --- 001.891 --- onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Onderzoeksvaardigheden --- informatievaardigheden --- onderwijs --- Hoger onderwijs --- data-analyse --- Rapporteren --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijskunde
Choose an application
In het eerste hoofdstuk leren studenten een praktijkvraag te vertalen naar een goede onderzoeksvraag. In hoofdstuk twee wordt uitgelegd op welke manier studenten kritisch kunnen kijken naar onderzoeksartikelen en hoe deze gebruikt kunnen worden in de eigen praktijk. In hoofdstuk drie leren studenten om zelf data te verzamelen en voeren zij aan de hand van een onderzoeksvraag een klein onderzoek uit. In hoofdstuk vier wordt alle kennis uit de eerste drie hoofdstukken gecombineerd en leren studenten kritisch na te denken over hun eigen onderzoek, een onderzoeksplan te maken, data te verwerken en een artikel te schrijven. Het boek sluit af met een hoofdstuk over de ethiek van onderzoek. Dit boek bevat veel voorbeelden uit de praktijk van de paramedische zorg.
wetenschappelijk onderzoek --- verpleegkundig onderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- Sociology of social welfare --- Verpleegkunde ; wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #kvhb: --- 613 --- verpleegkunde --- 300.6 --- onderzoeksvraagstelling --- eerstelijnszorg --- Geneeskunde --- Onderzoek en ontwikkeling --- Ziekteleer --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- PHL-Healthcare 12 --- paramedische opleidingen --- Praktijkonderzoek --- Paramedische beroepen --- Diagnose --- Onderzoeksvaardigheden --- Paramedisch beroep --- Onderzoeksvaardigheid
Choose an application
Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bij leerlingen te stimuleren. Aandacht gaat hierbij uit naar de onderzochte effecten alsook de (rand)voorwaarden op het vlak van de onderwijsleeromgeving en de rol van leerkrachten en leerlingen hierin. Daarnaast gaan ze ook in op de vraag welke didactische ondersteuning voor welke leerlingen optimaal is wanneer leerlingen onderzoekend leren. De resultaten van dit onderzoek worden gedocumenteerd in een gebruiksvriendelijke rapportage voor verschillende doelgroepen, waarbij zowel aandacht wordt besteed aan conceptverheldering, methodieken voor het stimuleren van onderzoekend leren en verwijzingen naar good practices als aan een wetenschappelijke verantwoording van het reviewproces.
700 Pedagogie --- 450.8 --- onderzoeksvaardigheden --- onderwijskunde --- onderzoeksmethodiek --- competenties --- leesstrategieën --- wetenschappelijk onderzoek --- 371.3 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leren leren --- Onderzoeksvaardigheden --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfstandig leren --- Onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Competenties --- Onderzoekend leren --- onderwijs --- Studievaardigheden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek. --- Onderzoekend leren. --- didactische processen --- Science --- Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Didactic strategies --- praktijkonderzoek --- onderwijspraktijk --- Leren --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijsleermiddelen --- didactische werkvormen --- competentiegericht leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Projectmatig werken staat volop in de belangstelling in zorg en welzijn en wordt steeds vaker en steeds meer gebruikt. Het is een onmisbare methodiek voor de professional in zorg en welzijn. In het hoger beroepsonderwijs is projectmatig werken een vast onderdeel van de onderwijsprogramma's. Dit praktische georiënteerde boek geeft handreikingen voor het opzetten van projecten, het ontwikkelen van projectplannen en projectmatig werken. Speciale aandacht wordt besteed aan de kenniscomponent in projectmatig werken. Onderzoek is een zoekproces gericht op het verwerven van kennis. Uitvoerig wordt er dan ook ingegaan op de rol van onderzoek in projecten en projectmatig werken. Door deze combinatie van onderzoek en projectmatig werken onderscheidt het boek zich van vele andere boeken over projectmatig werken. De aanpak beschreven in dit boek is in een reeks van jaren in onderwijs, onderzoek en advieswerk gebruikt en heeft daar zijn waarde bewezen
Projectmanagement. --- Verandermanagement. --- projectmatig werken (maatschappelijk werk) --- Social policy --- welzijnswerk --- Organization theory --- projectaanpak --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- gezondheidszorg --- wonen --- Sociology of health --- Methods in social research (general) --- Sociology of social welfare --- Projectmanagement --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 366.44 --- projectmanagement --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- 300.6 --- Onderzoek --- Projectmatig werken --- SMART --- Wetenschappelijk onderzoek --- onderzoek --- projectmatig werken --- sociaal onderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Projecten --- Projectonderwijs --- Praktijkonderzoek --- Hoger beroepsonderwijs --- Welzijnszorg --- Hulpverlening --- Projectwerking --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Project --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Zorg- en welzijnssector --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|